FANDOM

Gorillaz Design MuseumEdytuj

Podczas gdy niektórzy muzycy przemieniali się w kreskówkowe postacie - nie wyłączając Michael Jackson czy Beatlesów - to na rynek 1999 roku zostali wprowadzeni Gorillaz przyjmując oczekiwane wyzwanie co animowany zespół może osiągnąć. Poprzez bogactwo prezentacji drukowanych i na ekranie, Jamie Hewlett, kultowy artysta komiksowy i współtwórca Gorillaz, stworzył fikcyjno-rzeczywiste złudzenie zespołu. Jego szczegółowe storyboardy i profil postaci przyniosły blisko do życia grupę z czterema członkami - Murdoc, 2D, Russel i Noodle - stworzyły wirtualną grupę Gorillaz, prawdziwy zespół w międzynarodowej branży muzycznej. Po opuszczeniu Northbrook College, West Sussex w latach 1980, Hewlett opracował profil anty-bohaterki komiksu Tankgirl dla muzyki i magazynu kulturowego "Deadline". Popularne taśmy szybko stał się centralnym punktem magazynu wprowadzając Hewlett'a do innych twórczych projektów, włącznie z bardziej popularnymi komiksami, kampaniami reklamowymi czy projektowanie okładek płyt. Niezwykły projekt Gorillaz wyrósł w wspólnym interesie - i był skutkiem wspólnego mieszkania - z wokalistą Blur, Damon'em Albarn'em. Debiutancki album sprzedał się w sześciu milionach egzemplarzy na całym świecie, co sprawia, że Gorillaz to najbardziej udany album jakiejkolwiek wirtualnej grupy. Do 2005 premiery drugiego albumu studyjnego "Demon Days", Hewlett zmienił wizualizację i uosobienie zespołu przechodząc do nowego poziomu. Przez długoletnią prace z współpracownikami Passion Pictures, grupa została przygotowana do wystąpienia "na żywo" dzięki zrzutom 2D złożonych z niemal-holograficznych spektakli, w których zespół w pełni dokonał na scenie w trybie 3D dla MTV European Music Awards, a także rejestracji Akademii Nagród Grammy. Jamie Hewlett działa w jego Eaters Zombie Flesh Design Company, z siedzibą w Londynie.
 © Design Museum, 2006

Jamie Hewlett @ Design Museum slideshow

Jamie Hewlett @ Design Museum slideshow

Wywiad:Edytuj

Jak długo jesteś profesjonalnym artystą?

J: Profesjonalnym? Nie nazwałbym siebie jako "profesjonalny". Nauczyłem się obsługiwać tylko Photoshopa półtorej roku temu. Faktycznie to Tim Watkins (Flesh Eater Zombie) pokazał mi ten program. Kiedyś ze mną usiadł i pomógł - właśnie w tym momencie, gdy myślałem, że dam rady się tego nauczyć. Istnieje zbyt wiele "rzeczy", zbyt wiele przycisków. Potem pokazał mi podstawy, a teraz kocham go za to. To zajmuje mi tylko trochę czasu. Lubię rysować na fizycznych kawałkach papieru, rysunek mam w moich oczach. Więc nie powiedziałbym "zawodowy", ale artystą zdecydowanie jestem.

Kiedy zacząłem na komiksach mieszkałem w małym mieszkaniu. Żyłem w Worthing, niedaleko Brighton, nad brzegiem morza, które nie jest bardzo drogim miejscem do życia. Komiksy nie są bardzo dochodowe. W mojej opinii, jedna strona komiksu jest dziełem sztuki. Osiem kartek rysunków, które mogą być dość wspaniałe - w zależności od tego, kto je wyciągnie - można dostać za to £150, a to nie jest tak naprawdę bardzo dużo. Tak, komiks, artyści mogą stworzyć dziesięć stron tygodniowo w celu godnego życia. Kiedyś pracowałem od 11 do części południowego palenia, słuchania muzyki i po prostu wyciskałem go. I dlatego przestałem to robić.

TankGirl przyniósł ci ogromny sukces. Chcesz wrócić do komiksu? J: Może. Chciałbym pisać i rysować własne komiksy, ale myślę, że nie mógłbym znów pracować w branży komiksowej jestem poza obiegiem tej sceny. Istnieje zbyt wiele bardzo utalentowanych artystów, którzy wciąż mają energię, aby usiąść i narysować dziesięć stron komiksu w każdym tygodniu. Byłem na tej taśmie ale już nie chcę robić tego ponownie.

Co lub kto cię inspiruje?

J: Jack Davis, Ronald Searle, Liberatore, Moebius, Tony Hart.

Przestałem czytać komiksy dawno temu, bo jestem osobą, która, jeśli zobaczy coś bardzo fajnego to chce to od razu skopiować. Obydwa moje dzieciaki są naprawdę dobre w rysunku i mają dziwne poczucie humoru, więc rzeczy, które rysują są naprawdę dziwne. Mam skopiowane niektóre z ich rysunków. Więc rzeczywiście moje dzieci są zgrane.

Co pojawi się w Twoim CV, jeśli byś miał CV?

J: Nigdy nie miałem CV. To nie CV jest tą bardzo trudną rzeczą do napisania? Myślę, że byłem bardzo szczęśliwy, bo zawsze byłem w stanie to zrobić po swojemu. Były czasy, gdy pracowałem dla innych ludzi, czasy, kiedy dużo pracowałem w reklamie, praca której nienawidziłam. Chciałbym dostać pracę z powodu mego imienia i słów: "Tak, kochamy Twoje gówno". A potem oni każą mi się streścić, zrobię to, a oni i tak to zmieniają.

Tak szybko, jak mówią, co mam zrobić, nie dam rady tego zrobić. Ale zawsze byłem w stanie robić to, co chcę. Robienie komiksów od lat, zrobiłem wszystkie moje własne charaktery i napisałem wszystkie własne komiksy i nigdy nikt mi nie powiedział, co robić. Więc tak to się zaczęło i tak będzie nadal.

Czy praca Gorillaz jest obowiązkiem?

J: Nie, na pewno nie jest przykrym obowiązkiem. Nigdy nie zrobiłem czegoś, gdzie miałem do wygenerowania tak wiele pomysłów na co dzień. Kiedy zaczęliśmy działać z Damon'em, powiedzieliśmy, wszystko musi być przez nas sprawdzone, co oznaczało, że mieliśmy wszystko uporządkowane. To dobrze, bo to znaczy, że byliśmy w stanie kontrolować wszystko, co dzieje się z Gorillaz ale jest to też trochę męczarnią, ponieważ dziesiątki rzeczy co dzień muszą być przez nas sprawdzone.

Chcę tylko dostać się na to, co robię, co jest wynikiem losowania. Wiesz, jak chce to rano biorę się do pracy, siadam, zakładam słuchawki i rysuje, jak kiedyś robiłem i robię to przez cały dzień. Ale nie ma w tym co pięć minut przerwy, zajmuje mi godzinę by wrócić do miejsca, gdzie byłem. Więc to jest nieco irytujące, tylko dlatego, co mi się podoba jest rysunek. To dla mnie zabawa. Jak na razie to dobrze bo byłoby koszmarem konieczne wymuszanie pomysłów przez tyle czasu.

Czy to Ty jesteś odpowiedzialny za te wszystkie dzieła Gorillaz?

J: Większość z nich. Na przykład na stronie internetowej, jest wiele dzieł sztuki, które zarówno i Tim wygenerował - budowanie gier lub pomieszczeń w budynku. Ale postacie, obrazy do filmów, pojedyńcze okładki - to jest wszystko mojej ręki.

Szczególnie, jeśli chodzi o filmy i spektakle potrzeba wiele więcej ludzi do tworzenia animacji. Zaczyna się od pomysłów na film i bardzo dokładnego storyboard'u, a potem wcinasz storyboard do utworu tak, że wiesz, gdzie animowany zespół jest w każdym cięciu, a oni mogą uzyskać całkowitą wizję filmu. Potem dostarczyć dużo "kluczów" dla rysunku każdej scenie, więc rysunek na dziesięciu kadrów animacji.

Pete Candeland jest reżyserem animacji w Passion Pictures, które produkują wszystkie filmy i spektakle. Jestem bardzo zaangażowany w ten proces i nadzoruje wszystko. To dobry zespół i fajne nam się współpracuje. Ta sama drużyna, która od początku pracowała nad Gorillaz.

W jaki sposób projekt Gorillaz zmienił się od pierwszego albumu?

J: Tym razem było lepiej dla mnie, czuję większą kontrole. Za pierwszym razem się udało, i byliśmy zadowoleni. Ale wszyscy mówili, że to chwyt reklamowy. Nie była, ale myślę, że zostawili niesmak w naszych ustach.

Pracowaliśmy nad nim prawie dwa lata, zanim album został wydany (maj 2005). Większość z tego czasu spędziliśmy tylko powrót do przestrzeni głównej i przygotowanie wszystkiego z wyprzedzeniem. Musieliśmy to zrobić, ponieważ było nas tylko sześciu w Flesh Eaters Zombie. Robiliśmy wszystko - prasową, internetową, ilustracje i reklamy - od pracowni.

Wracając, kiedy zaczęliśmy, Gorillaz był świeżym pomysłem ale już jest lepiej bo wszystko działa o wiele płynnej. Teraz wygląda to na to, na co to ma wyglądać.

Relacje z Pictures pasja są coraz łatwiejsze w tym sensie, że mamy zaangażowany dokładnie ten sam zespół - może w rzeczywistości jeszcze kilka innych osób, aby to ułatwić. I oni naprawdę wiedzą, jak rysować teraz postacie - znają to.

Jak układa Ci się współpracując z Damon'em?

J: Oczywiście Damon ma swoje zdanie o tym, co robię. A jeśli nie podoba mi się jakiś utwór to mu mówię - wtedy pewnie powie mi...!

W jaki sposób wpłyną na Ciebie rozwój technologii? J: Technologia naprawdę pomogła. Jeśli zespół ma odnieść sukces i jest wiele rzeczy do zrobienia to teraz jesteśmy na to przygotowani bo możemy zrobić większość z nich tutaj w domu. Mamy Maya, After Effects, możemy robić rzeczy w animacji Flash i mamy własnych animatorów. Przykładowo jeśli trzeba zrobić pięcio-sekundowego ident'a dla MTV, możemy to zrobić w studiu.

Jaką rzecz najbardziej lubisz rysować?

J: Jaja, banany, na pół zjedzone jabłka i muszki.

Źródła:Edytuj

Galeria:Edytuj