FANDOM

I. Dobre wieści dla fanów Blur i Gorillaz. Współpracownik Damona Albarna zapewnia, że oba zespoły nagrają nowe płyty. Na pierwszy ogień ma pójść album Blur. Jamie Hewlett współpracował z Damonem Albarnem w grupie Gorillaz. Jeden z fanów miał rozmawiać z Hewlettem podczas nowojorskiej premiery opery Albarna. Muzyk Gorillaz stwierdził, że grupa Blur nie tylko jest w trakcie trasy koncertowej, ale też przygotowuje nową płytę.

Fani mogą być również spokojni o przyszłość Gorillaz. Nowy album jest w planach, ale pierwszeństwo ma płyta Blur, poza tym, jak stwierdził Jamie Hewlett, on sam też ma w tej chwili trochę pracy przy innych projektach.

Przypomnijmy, że już wiele razy zespół Blur sugerował, że nagrywa nowy album, a później informował o przerwanych pracach. Ostatnio jednak, podczas koncertu w Hong Kongu, Damon Albarn stwierdził, że grupa wybiera się do studia. Basista Alex James zdradził później, że sesje były bardzo udane.

II. Grupa Gorillaz nie tylko przygotowuje się do nagrania nowej płyty, ale chce swoich fanów zaskoczyć również nowym, rysunkowym wizerunkiem. Prace nad nową płytą już ruszyły. Albarn: "Po wakacjach uświadomiliśmy sobie, że jesteśmy gotowi do nagrania nowej płyty. Jamie musiał tylko zgodzić się na narysowanie wszystkich postaci od nowa, bo ja i tak zajmowałbym się tym, co teraz robię." Hewlett: "Jestem śmiertelnie znudzony rysowaniem tych postaci, ale w pewnym momencie opracowaliśmy zupełnie nową wizję."

Praktycznie każdy wie jak brzmią, jednak troche trudniej powiedzieć jak wyglądają, gdyż ich wizerunek sceniczny to postacie rysunkowe. Nawet na koncertach nie pokazują się osobiście, wyjątkiem są tu występy w Manchesterze i Nowym Jorku (5 występów) czy też rozdania nagród.

Debiutem grupy był singiel Clint Eastwood i płyta Gorillaz. Później, z owej płyty przyszły trzy kolejne single: 19/2000, Rock The House i Tomorrow Comes Today. Dwa następne albumy to G Sides i Spacemonkeyz Versus Gorillaz - Laika Come Home, były to głównie remiksy utworów z płyty Gorillaz. Najnowszy album - Demon Days (2005) to zlepek wyłącznie nowych kawałków. Promowały go cztery single: Feel Good Inc., DARE, Dirty Harry i podwójny singel: El Mañana/Kids With Guns.

Ich dotychczasowe produkcje odnosiły większe, bądź mniejsze sukcesy. zobaczymy, co przyniesie ich nowa płyta...

III. Wiadomości dotyczące Damon Albarn'a i jego wirtualnego zespołu Gorillaz były w tym roku dość skąpe i małe, ale najnowsza informacja może po prostu poprawić fanom dzień. Jamie Hewlett potwierdził, że będzie nowy album Gorillaz lecz dopiero po wydaniu przez zespół Blur ich nowej płyty. Jamie ujawnił nowe plany przyszłościowe Gorillaz omawiane przez niego i Damon'a, przemawiając niedawno na uroczystości dla opery "Monkey: Journey To The West" w Nowym Jorku. Jeden z fanów, który uczestniczył w tym wydarzeniu potwierdził, że Hewlett mówił o przyszłości Gorillaz, ale przyznał, że będzie musiał czekać najpierw na pierwszy album Blur.

Jamie Hewlett: "Jest pięcioletnia przerwa między albumami ponieważ wykonanie ich zajmuje dużo czasu i jest to bardzo męczące, a kiedy skończysz to czujesz, że trzeba się wziąć do roboty za inne rzeczy."; dodał także: "Tak, Damon koncertuje z Blur - robi światową trasę koncertową w tej chwili, a potem będą pracować nad nowym albumem, więc tak naprawdę nie ma czasu i ja również robię inne rzeczy. Więc myślę, że to, um, wrócimy do tego, kiedy będziemy mieć czas. "

Animator Gorillaz jak i artysta komiksowy mówił również o tym, jak trudno będzie z nową płytą Gorillaz na sukces komercyjny. "Przemysł muzyczny dużo się zmienił od początków Gorillaz. Nie ma pieniędzy w branży, więc wiesz, masz te niesamowite nowe zespoły, jak 'The Strypes' z Irlandii, wiesz, najlepszy gitarzysta rytmu bluesowego, jakiego kiedykolwiek widziałem. W wieku 14 lat pisać piosenki i filmować całość w sypialni to nic nie kosztuje, a Gorillaz to już jest wydatek. Jest to zespół animowy więc jest bardziej kosztowny."

Damon Albarn i Jamie Hewlett wydali wcześniej cztery albumy, w tym wielkiego debiutant Gorillaz album "Demon Days" wydany w 2005 roku i najnowszy częściowo-eksperymentalny 'Plastic Beach' nagrany w 2010 roku.

Podczas pokazu World Tour Blur w Asia World Expo w Hongkongu, Damon Albarn zapowiedział publiczności, że zespół wraca spowrotem do studia. "Jesteśmy więc tydzień w Hongkongu, i myśleliśmy, że będzie to dobry czas, aby spróbować nagrać kolejną płytę," powiedział Damon.

Blur informuje o wykonaniu demo podczas tygodnia w mieście, wykorzystując czas, który miałbyć poświęcony na próby koncertu Tajwan, który został anulowany. Dodatkowo, Alex James niedawno skomentował, że nowe sesje nagrań Blur idą "bardzo dobrze".

Co dalej z Blur i Gorillaz? Czy pojawią się dwa nowe albumy wydane, jedna po drugiej? Albo nagle zmieni plany jeszcze raz? A co z solowym albumem Damon'a Albarn'a, nadal jest tworzony? Oryginalny raport nie jest oficjalny, a twierdzenia oparte są na komentarzach fanów - w jakim stopniu te plotki są prawdziwe?

ŹródłaEdytuj

www.blurballs.com

www.theguardian.com